TIME Uganda

Newspaper Outs 200 ‘Top’ Gays in Uganda

Newspaper Outs 200 ‘Top’ Gays in Uganda
Rebecca Vassie—AP A Ugandan reads a copy of the "Red Pepper" tabloid newspaper in Kampala, Uganda Tuesday, Feb. 25, 2014.

After law enacted outlawing homosexuality

A Ugandan newspaper published a list of the country’s supposed “200 top” gay citizens on Tuesday, following enactment of a law outlawing homosexuality.

The Red Pepper, a tabloid based in the capital city Kampala, printed the list of names, some with photographs, beneath the headline “EXPOSED!”, the Associated Press reports. They include a Catholic priest, a hip-hop star and the prominent gay rights activist Pepe Julian Onziema. Some of the people on the list had not publicly described themselves as gay.

The story came after the government gave final approval legislation making homosexuality and the promotion of it a crime. Despite widespread international condemnation and threats by the United States that it would cut aid to Uganda if the country enacted the law, President Yoweri Museveni insisted it was necessary as a response to the interference of the West in Uganda’s affairs. He was quoted on Monday as saying he had been told “what they [gays] do is terrible,” describing them as “disgusting.”


Tap to read full story

Your browser is out of date. Please update your browser at http://update.microsoft.com


Dear TIME Reader,

As a regular visitor to TIME.com, we are sure you enjoy all the great journalism created by our editors and reporters. Great journalism has great value, and it costs money to make it. One of the main ways we cover our costs is through advertising.

The use of software that blocks ads limits our ability to provide you with the journalism you enjoy. Consider turning your Ad Blocker off so that we can continue to provide the world class journalism you have become accustomed to.

The TIME Team